Mevrouw Smits is de derde vandaag met een hallux valgus.
En met een pijnlijke voorvoet.
En een schoen die te smal is met een te hoge hak.
Je vraagt je af of je nog over die schoenen moet beginnen.
Mensen willen wel graag advies, maar je merkt in de praktijk dat ze jouw schoenadviezen veelal in de wind slaan. En dan zakt jou de moed in de schoenen…
4 motiverende stappen voor je schoenadvies
Stap 1
Vraag door over de gevolgen van de voetpijn. Hoe erger de gevolgen, hoe gemotiveerder ze zal zijn.
Vraag door, zodat de ernst van de situatie ook voor je patiënt duidelijker wordt. Mevrouw Smit vertelt dat ze gewoon chagrijnig wordt van de voetpijn als ze twee dagen achter elkaar heeft gewerkt en dan ook thuis niet te genieten is.
Stap 2
Vraag door naar het waarom van de huidige schoenen. Begrepen en gehoord voelen is essentieel.
Mevrouw Smit werkt in een modezaak. Ze heeft het gevoel ‘vast te zitten’ aan haar huidige schoenkeus: de pump.
Stap 3
Vraag door naar wat ze allemaal heeft geprobeerd. Deze tijd win je terug, ínclusief vertrouwen in jou als behandelaar
Mevrouw Smit heeft al van alles geprobeerd: hele dure schoenen, blaarpleisters, zelf eelt bijsnijden met wondjes als gevolg.
Stap 4
Vraag ter bevestiging óf ze nog geïnteresseerd is in jouw schoenentips. Mevrouw Smits is tijdens het vertellen moedeloos geworden van haar eigen voet-ellende.
Nu kan je adviezen geven waar mevrouw Smits voor open staat en mee aan de slag zal gaan.
Masterclass Voorvoetklachten
Deze en andere dagelijkse frustraties komen aan bod tijdens de Masterclass Voorvoetklachten. Én de stappen om hiermee om te gaan als behandelaar van voetproblemen.
Ook hoor je alles over voorvoetoperaties en wat te doen bij een niet-pluisgevoel bij voorvoetpijn.
Interesse?
Doe dan mee. Je vindt hier meer informatie.